W kilkuosobowych grupach, pod okiem specjalistów samodzielnie wykonywali doświadczenia. Podczas zajęć w laboratorium chemicznym, których tematem był „Prąd w plastiku” uczniowie poznali odmianę polimerów przewodzących, które zachowują przy tym swoje polimerowe właściwości, a także umożliwiają otrzymanie układów elektronicznych działających szybko i zużywających przy tym znacznie mniej energii. Uczniowie zsyntezowali jeden z tego typu związków oraz sprawdzili jak działa, zmontowali również OLED czyli organiczną diodę elektroluminescencyjną montowaną obecnie w ekranach smartfonów i telewizorów działających właśnie dzięki polimerom przewodzącym. W laboratorium biologicznym uczniowie zastanawiali się dlaczego rośliny nie mogą żyć w ciemnościach i czy można zmierzyć intensywność fotosyntezy za pomocą satelit krążących wokół Ziemi, gdyż temat tych zajęć brzmiał „Rozgryźć fotosyntezę”. Podczas samodzielnie przeprowadzonych doświadczeń wyizolowali barwniki roślinne, przekonali się, jakie światło pochłaniają najchętniej i co dzieje się z chlorofilem oświetlonym promieniami UV. Przeprowadzili też reakcję Hilla na własnoręcznie wyizolowanych chloroplastach oraz mieli okazję do pracy z mikroskopem fluorescencyjnym za, odkrycie którego w 2014 roku przyznana została nagroda Nobla. Jednocześnie trzecia grupa uczniów uczestniczyła w zajęciach laboratoryjnych z fizyki, których temat brzmiał „Termowizjonerzy”. W czasie zajęć można było zobaczyć niewidzialne promieniowanie dzięki kamerom termowizyjnym. Uczniowie oglądając świat poprzez kamerę termowizyjną dostrzegli procesy termiczne zachodzące wokół nas. Uczestnicy wycieczki wrócili do domu zadowoleni i bogatsi o nowe doświadczenia.
Dzisiaj jest czwartek, 09 maja 2024 roku. Do zakończenia roku szkolnego pozostało: 43 dni. Matura za: -2 dni.
Imieniny: Grzegorza, Bożydara, oraz Hiacynty, Katarzyny, Karoliny, Mikołaja, Marii, Stefana