Były to badania pH gleby, wody, zawartości w wodzie azotanów, fosforanów i inne. Klasy zaprezentowały też przedmioty użytkowe wykonane z odpadów. Ostatnim z konkursów było rozpoznawanie roślin w szkolnym „Ptasim ogrodzie”. Przedstawiciele klas musieli rozpoznać wybrane wcześniej przez p. E. Jadczak oraz p. B. Drab rośliny i wpisać na karty poprawne nazwy gatunkowe. Wszystkie zmagania konkursowe oceniła i podsumowała komisja pod przewodnictwem pani dyrektor Agnieszki Borowskiej. Miejsce pierwsze zajęła klasa IA, drugie IC a trzecie IB. Gratulujemy.
Forma konkursowa projektu zmotywowała klasy do działania i dzięki temu mogliśmy w ten dzień bardziej uświadomić sobie, że najbliższe nam środowisko przyrodnicze jest piękne, ciekawe i ciągle można w nim wiele odkryć. Uczniowie przekonali się, że badania zarówno laboratoryjne jak i terenowe wymagają czasu, cierpliwości i powtórzeń a wyniki tych badań mogą służyć do oceny jakości środowiska przyrodniczego.